Prezes Sądu Rejonowego w Wałczu ogłasza konkurs na stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Rejonowym w Wałczu w wymiarze 2 wolnych etatów w pełnym wymiarze czasu pracy
Sygnatura konkursu: OA.1101.1.2025
Liczba wolnych miejsc: 2 etaty
Termin przyjmowania zgłoszeń: 5 marca 2025 r.
Konkurs zostanie przeprowadzony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (Dz. U. 2023. 2106 t.j.)
I. Zgodnie z art. 155 § 2 ustawy z dnia 27.07.2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2024.334 t.j. z póżn. zm.) na stanowisku asystenta sędziego może być zatrudniony ten, kto:
1) jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
2) jest nieskazitelnego charakteru;
3) ukończył wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne uznane w Polsce;
4) ukończył 23 lata.
Zakres i sposób wykonywania czynności przez asystentów sędziów określony został w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 listopada 2012 roku w sprawie czynności asystentów sędziów (Dz. U. 2012.1270).
II. Do zgłoszenia kandydat winien dołączyć:
1) wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego, zawierający dane do kontaktu;
2) życiorys i informację o przebiegu kariery zawodowej;
3) oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu
potwierdzającego ukończenie zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów;
4) oświadczenie, o którym mowa w art. 155a § 6 ustawy z dnia 27.07.2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych, tj. oświadczenie, że nie jest prowadzone przeciwko kandydatowi postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
5) oświadczenie, że kandydat jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
6) aktualną fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych;
7) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu.
Do zgłoszenia kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.
Konkurs składa się z trzech etapów: etap pierwszy, to wstępna weryfikacja zgłoszeń pod kątem spełnienia wymogów formalnych przez kandydatów; na drugi etap konkursu składają się test obejmujący pytania z zakresu prawa cywilnego i karnego oraz postępowania cywilnego i karnego oraz praca pisemna na jeden z dwóch tematów z zakresu prawa cywilnego i prawa karnego; etap trzeci, to rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, którzy uzyskali wymaganą liczbę punktów w drugim etapie.
Zgłoszenia, z podaniem oznaczenia konkursu (KONKURS sygn. OA.1101.1.2025), należy przesyłać na adres:
Prezes Sądu Rejonowego w Wałczu, ul. Sądowa 2, 78-600 Wałcz (decyduje data stempla pocztowego) lub złożyć bezpośrednio w sekretariacie Prezesa Sądu, pok. 102 w zaklejonej i opisanej kopercie w terminie do 5 marca 2025 roku.
Oferty, które wpłyną po wyżej oznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
Lista kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu zostanie ogłoszona do 10 marca 2025 roku na stronie internetowej Sądu Rejonowego w Wałczu www.walcz.sr.gov.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Sądu Rejonowego w Wałczu.
Termin drugiego etapu konkursu ustala się na dzień 21 marca 2025 roku w siedzibie Sądu Rejonowego w Wałczu, ul. Sądowa 2
Termin trzeciego etapu konkursu wraz z listą kandydatów dopuszczonych do rozmowy kwalifikacyjnej zostanie podany po przeprowadzeniu drugiego etapu konkursu.