Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu serdecznie zaprasza do udziału w projekcie pilotażowym „Kierunek praca" realizowanym w ramach naboru ogłoszonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej pod nazwą „Stabilna Praca – Silna Rodzina".
Celem projektu jest zwiększenie zdolności do zatrudnienia wśród 15 osób bezrobotnych i poszukujących pracy zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wałczu mieszkających na terenach zagrożonych trwałą marginalizacją i w mieście Wałczu tracącym funkcje społeczno-gospodarcze oraz wsparcie pracodawców w tworzeniu dla nich nowych, stabilnych miejsc pracy poprzez wdrożenie nowego instrumentu pn. staż adaptacyjny.
Projekt pilotażowy realizowany jest w okresie od 01.04.2022r. do 30.11.2023r.
Wartość dofinansowania i całkowita wartość projektu wynosi 615 400,00zł.
W projekcie mogą uczestniczyć osoby bezrobotne i poszukujący pracy zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wałczu, mieszkające w powiecie wałeckim przez okres co najmniej 10 lat.
Do udziału w projekcie zapraszamy również:
- pracodawców prowadzących działalność gospodarczą,
- przedsiębiorców niezatrudniających pracowników
W ramach projektu oferujemy:
Dla osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy:
- staż adaptacyjny na okres od 3 do 6 miesięcy, w tym stypendium stażowe w wysokości 150% kwoty zasiłku dla bezrobotnego, refundację faktycznie poniesionych kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą do wysokości 1.000,00zł./m-c, zwrot kosztów przejazdu do miejsca odbywania stażu,
- szkolenia zawodowe w trakcie odbywania stażu, w przypadku gdy organizator stażu zidentyfikuje taką potrzebę,
- staż zawodowy na okres kolejnych 6 m-cy w formie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy, w tym dodatek adaptacyjny dla stażysty wypłacany co drugi m-c w wysokości 400,00zł., który będzie mógł wykorzystać na zakup rzeczy lub usług ułatwiających mu adaptację w nowym miejscu pracy, czy dojazd do pracy oraz refundację faktycznie poniesionych kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną do kwoty 1.000,00zł./m-c, zwrot kosztów przejazdu.
- refundację dodatku dla opiekuna stażu adaptacyjnego do wysokości 700,00zł./m-c przez okres od 3 do 6 miesięcy,
- premię wypłacaną w II transzach: I transza w wysokości 11.000,00zł. przyznaną po spełnieniu warunku zatrudnienia przez okres 6 miesięcy po zakończeniu stażu zawodowego oraz II transza w wysokości 3.000,00 zł. przekazywana w przypadku kontynuowania zatrudnienia przez dalsze co najmniej 3 m-ce.
Pracodawca prowadzący działalność gospodarczą lub przedsiębiorca niezatrudniający pracowników ubiegający się o organizację stażu adaptacyjnego powinien mieć zatrudnionego pracownika lub sam posiadać kwalifikacje i uprawnienia zawodowe przez okres co najmniej 2 lat, gwarantujące należyte przygotowanie stażysty do wykonywania zawodu.
Nabór wniosków
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu z dniem 04.04.2022 r. ogłasza nabór wniosków o organizację stażu adaptacyjnego w ramach projektu pilotażowego „Kierunek praca". Nabór będzie realizowany w trybie ciągłym do momentu wyczerpania limitu 15 miejsc aktywizacji zawodowej. Nabór wniosków oraz rekrutacja uczestników projektu będzie prowadzona w miesiącach kwietniu i maju 2022r.
Urząd zastrzega sobie możliwość wznowienia naboru w przypadku rezygnacji wnioskodawcy z zawarcia umowy na organizację miejsca odbywania stażu adaptacyjnego w ramach projektu pilotażowego lub gdy prowadzona rekrutacja nie doprowadzi do wyboru kandydata na staż spełniającego wymagania projektu i wnioskodawcy.
Wniosek o organizację stażu adaptacyjnego można złożyć w Urzędzie w formie papierowej (osobiście lub przesłać kurierem lub pocztą na adres Urzędu, przy czym liczy się data wpływu wniosku do Urzędu) i elektronicznej. W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej powinien być on podpisany profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym przez osobę/osoby uprawnione do reprezentacji pracodawcy/przedsiębiorcy i zostanie przesłany za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej E-PUAP.
Szczegółowych informacji dotyczących realizacji projektu pilotażowego udzielają: Justyna Wegner-specjalista ds. programów, tel. 67 258 5066/69 wew. 146, pokój nr 22 (II piętro), adres email: jwegner@walcz.pup.gov.pl oraz Małgorzata Krajewska- pośrednik pracy, tel. 67 258 5066/69 wew. 124, pokój nr 14 (II piętro), mkrajewska@walcz.pup.gov.pl. oraz Emila Gzik- pośrednik pracy stażysta, tel. 67 258 5066/69 wew. 147, pokój nr 14 (II piętro), adres email: egzik@walcz.pup.gov.pl w zakresie zasad organizacji stażu adaptacyjnego i szkolenia zawodowego.
Informacje dotyczące projektu są również zamieszczone na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w zakładce „Programy aktywizacyjne i projekty".
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentami projektowymi, które są załączone do niniejszego ogłoszenia o naborze oraz udostępnione w zakładce Dokumenty do pobrania-Staż (w tytule dokumentu znajduje się tytuł projektu „Kierunek praca"), a w przypadku pytań zachęcamy do kontaktu z ww. pracownikami realizującymi projekt pilotażowy.
Ilość miejsc ograniczona!
Zapraszamy do udziału w projekcie pilotażowym „Kierunek praca"