Punkt informacyjno-konsultacyjny
![slider.alt.head Punkt informacyjno-konsultacyjny dotyczący uchodźców z Ukrainy/Інформаційно-консультаційний пункт про біженців з України](/quick_image/journal/article/path/2406462/17/43/35/17433522/1_2-mini.png)
Punkt informacyjno-konsultacyjny dotyczący uchodźców z Ukrainy/Інформаційно-консультаційний пункт про біженців з України
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu uruchamia punkt informacyjno-konsultacyjny skierowany do uchodźców z Ukrainy oraz do lokalnych pracodawców i przedsiębiorców. Повітове бюро праці у Валчі відкриває...
Aktualności
BURMISTRZ MIASTA WAŁCZ OGŁASZA NABÓR KANDYDATÓW NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE W URZĘDZIE MIASTA WAŁCZ - KOMENDANT STRAŻY MIEJSKIEJ
OGŁASZA NABÓR KANDYDATÓW
NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE MIASTA WAŁCZ
URZĄD MIASTA WAŁCZ
PLAC WOLNOŚCI 1
78-600 WAŁCZ
II. Określenie stanowiska :
KOMENDANT STRAŻY MIEJSKIEJ
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
1. Wymaganie niezbędne :
1) obywatelstwo polskie,
2) ukończone 21 lat
3) korzystanie z pełni praw publicznych,
4) nienaganna opinia,
5) sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego
i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
7) uregulowany stosunek do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet),
8) prawo jazdy kategorii B,
9) wykształcenie wyższe,
10) staż pracy: 5 lat
2. Wymagania dodatkowe:
1) ukończony, pozytywnie zdanym egzaminem kurs podstawowy dla strażników gminnych według programu zawartego w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie szkolenia podstawowego strażników gminnych (miejskich).
2) niezbędna wiedza specjalistyczna, w tym znajomość regulacji prawnych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na tym stanowisku, w szczególności ustaw:
- o samorządzie gminnym,
- o pracownikach samorządowych,
- o strażach gminnych,
- o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- o ochronie danych osobowych,
- Kodeks wykroczeń,
- Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,
- Prawo o ruchu drogowym,
- o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych,
- o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt,
- o odpadach,
- Prawo ochrony środowiska,
- o ochronie zwierząt,
- Kodeks Wyborczy.
3) umiejętności praktyczne:
- obsługa komputera w środowisku Windows - znajomość edytora tekstu i arkusza
kalkulacyjnego,
- znajomość topografii miasta,
- prowadzenie pojazdu służbowego, w tym uprzywilejowanego,
- znajomość języka angielskiego lub niemieckiego w stopniu podstawowym.
4) umiejętności psychospołeczne: umiejętność analizy i syntezy informacji, logicznego myślenia, wyciągania wniosków, wyrażania i obrony swojego zdania, udzielania wyjaśnień, publicznego przemawiania.
IV. Zakres głównych zadań na stanowisku pracy:
Do obowiązków komendanta należy:
1. Ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych.
2. Czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego w zakresie określonym
w przepisach o ruchu drogowym.
3. Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń.
4. Zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożeń takimi zdarzeniami przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości świadków zdarzenia.
5. Ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej.
6. Współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych.
7. Doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu
i zdrowiu innych osób.
8. Informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzaju zagrożeń, a także inicjowanie
i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw
i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi.
9. Konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
10.Zapobieganie zjawiskom alkoholizmu i innym uzależnieniom poprzez rozwijanie profilaktyki, występowanie jako oskarżyciel publiczny przed Wydziałem Grodzkim Sądu Rejonowego w sprawach leżących w kompetencji. 11.Komendant podczas wykonywania czynności służbowych jest obowiązany nosić umundurowanie, legitymację służbową, znak identyfikacyjny oraz emblemat gminy.
Do zadań i kompetencji Komendanta należy w szczególności: - kierowanie bieżącą działalnością Straży i jej reprezentowanie na zewnątrz,
- organizowanie i nadzorowanie realizacji zadań statutowych Straży oraz sprawowanie nadzoru
nad organizacją pracy i przestrzeganiem wewnętrznego porządku,
- organizowanie struktury wewnętrznej Straży,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do funkcjonariuszy,
- organizowanie systemu kontroli wewnętrznej,
- wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych w zakresie kierowania Strażą.
Ponadto:
1) przestrzeganie prawa, rzetelne, bezstronne i terminowe wykonywanie poleceń przełożonych,
2) poszanowanie powagi, honoru, godności obywateli i własnej,
3) zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej,
4) podejmowanie interwencji w sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia lub mienia, a także
w przypadku naruszenia dóbr osobistych ludzi,
5) zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, przełożonymi, podwładnymi oraz współpracownikami,
6) stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
7) zachowanie się z godnością w czasie pracy i po,
8) Przestrzeganie obowiązującego Regulaminu Pracy,
9) przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
10) przestrzeganie tajemnicy służbowej oraz zasad współżycia społecznego w zakładzie pracy,
11) należyta znajomość obowiązujących przepisów, aktów wewnętrznych i instrukcji dotyczących powierzonego odcinka pracy,
12) prowadzenie samodzielnie powierzonych spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami dyspozycjami przełożonego,
13) terminowe i poprawne merytorycznie załatwianie powierzonych zadań, wskazywanie racjonalnych i korzystnych rozwiązań dla prowadzonych spraw,
14) należyte gromadzenie i przechowywanie materiałów niezbędnych do załatwienia zleconych spraw,
15) przestrzeganie drogi służbowej, należyta troska o powierzony sprzęt i wyposażenie,
16) wykonywanie zadań określonych w planie pracy Urzędu,
17) obsługa interesanta.
V. Warunki pracy:
1. Liczba etatów: 1
2. Wymiar etatu – pełen
3. Pierwsza umowa na czas określony; warunkiem zatrudnienia kandydata wybranego
w toku naboru będzie:
– uzyskanie opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji,
– brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania stanowiska oraz potwierdzenie
niekaralności kandydata.
4. Miejsce pracy - Urząd Miasta Wałcz i teren miasta:
a) praca polegająca na działaniach prewencyjnych i interwencyjnych na terenie miasta Wałcz w zmiennych warunkach atmosferycznych, praca zmianowa, wymagająca pełnej sprawności psychoruchowej,
b) praca w terenie: patrole zmotoryzowane, piesze i rowerowe,
c) praca przy komputerze,
d) praca zmianowa zgodnie z grafikiem miesięcznym,
e) wykonywanie czynności w sytuacjach stresowych i zagrożenia w kontakcie z osobami kontrolowanymi, zwierzętami,
f) praca poza wyznaczonymi dniami i godzinami pracy oraz w niedziele i święta, porze nocnej; wyjazdy służbowe.
VI. Wymagane dokumenty:
1. List motywacyjny - własnoręcznie podpisany.
2. Curriculum vitae - własnoręcznie podpisane.
3. Dane osoby ubiegającej się o zatrudnienie (własnoręcznie podpisane)
- druk kwestionariusza stanowi załącznik do ogłoszenia o naborze, do pobrania na stronie www.bip.walcz.pl lub w Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miasta.
4. Oświadczenie dotyczące ochrony danych osobowych (RODO).
5. Oświadczenia o spełnieniu wymogów w zakresie zatrudnienia (własnoręcznie podpisane):
• o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
• o korzystaniu z pełni praw publicznych,
• o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego
i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
• o nienagannej opinii,
• o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
• o sprawności pod względem fizycznym i psychicznym,
• o stanie zdrowia,
• dotyczące ochrony danych osobowych,
- druki oświadczeń stanowią załączniki do ogłoszenia o naborze - do pobrania na stronie www.bip.walcz.pl lub w Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miasta.
5. Kopie str. 2 i 3 książeczki wojskowej oraz kopia strony poświadczającej stosunek do służby wojskowej (weryfikacja wymogu niezbędnego) – nie dotyczy kobiet.
6. Kopia prawo jazdy kat. B
7. Kopia dokumentu potwierdzającego pozytywnie zdany egzamin szkolenia podstawowego dla strażników gminnych.
8. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, staż pracy i kwalifikacje;
w przypadku aktualnego zatrudnienia - zaświadczenie od pracodawcy o zatrudnieniu.
9. Kopie dokumentów lub rekomendacji związanych z dotychczasową pracą.
VII. Dodatkowe informacje:
1. Informacje na temat naboru na stanowiska można uzyskać u Komendanta Straży Miejskiej
Pana Dariusza Gregorczyka lub Sekretarza Miasta Pani Magdaleny Krawczyk tel. 067 258 44 71.
2. Dokumenty należy składać do 24 czerwca 2024 r. włącznie do godz. 15.30 w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Wałcz, pokój Nr 11, w zaklejonych kopertach
z umieszczonym na kopercie napisem „Oferta zatrudnienia na stanowisko Komendanta Straży Miejskiej w Urzędzie Miasta Wałcz" W przypadku wysłania oferty drogą pocztową
o terminie wpływu decyduje data wpływu do Urzędu.
Oferty otrzymane po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
3. Kandydaci, którzy spełnią określone wymagania zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru.
4. Postępowanie rekrutacyjne zostanie zakończone do dnia 28 czerwca 2024 roku.
5. Informacja o wyniku naboru zostanie zamieszczona na stronie internetowej: www.bip.walcz.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
6. Zebrane w wyniku naboru dane osobowe zostaną wykorzystane wyłącznie na potrzeby rekrutacji.
Po zakończeniu rekrutacji złożone oferty będą do odebrania w Urzędzie Miasta (pokój nr
117, I piętro), zgodnie z obowiązującą procedurą, w następujących terminach:
1) dokumenty aplikacyjne osób, które nie znalazły się w grupie rekomendowanych
do zatrudnienia będą do odbioru w ciągu 30 dni od zakończenia naboru.
2) dokumenty osób rekomendowanych do zatrudnienia będą do odebrania w ciągu 30 dni od zakończenia trzech miesięcy (licząc od dnia zatrudnienia osoby wybranej w trybie naboru);
3) dokumenty kandydata wybranego w trybie naboru, do zatrudnienia którego nie doszło
z różnych przyczyn, będą do odbioru w ciągu 30 dni od zmiany decyzji dot. zatrudnienia.
Wałcz, dnia 14 czerwca 2024 roku
Burmistrz Miasta Wałcz
Maciej Żebrowski
Kontakt
- 67 258 50 66
- 67 258 50 67
- 67 258 50 68
- 67 258 50 69
- numerem telefonu komórkowego 576 846 572, pod który można też w przypadku zajętych pozostałych numerów zadzwonić lub wysłać sms ze swoim imieniem i nazwiskiem a pracownik Urzędu skontaktuje się z Państwem w tym samym dniu.
- Punkt Doradztwa dla Młodzieży pod numerem 791 690 575
Zatrudnienie Cudzoziemców
W dniu 27.06.2022 r. nastąpiła zmiana rozporządzenia w sprawie wysokości wpłat dokonywanych w związku ze złożeniem wniosku o wydanie zezwolenia na pracę lub zezwolenia na pracę sezonową oraz złożeniem oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi.
Od dnia 12.07.2022 r. obowiązywać będą nowe wysokości wpłat tj. 100 zł.
Zezwolenie na pracę sezonową
Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy będącej w dyspozycji MIinistry Rodziny, Pracy i Polityki Spłecznej
Wniosek o wydanie zaświadczenia
WKU w Szczecinku
Strona WKU w Szczecinku dostępna jest po na naciśnięciu na logo MON.
Nagłówek
Dla bezrobotnych i poszukujących pracy
Nagłówek
Projekty skierowane do bezrobotnych i poszukujących pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu informuje, iż realizuje Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych w regionach wysokiego bezrobocia ...
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu z przyjemnością informuje, iż w dniu 27.06.2024r. w Szczecinie została podpisana umowa o dofinansowanie projektu konkurencyjnego pn. Voucher zatrudnieniowy na wałeckim...
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu zaprasza do Punktu Doradztwa dla Młodzieży ....
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu dysponuje środkami na organizację szkoleń indywidualnych w ramach projektu ...
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu informuje, iż realizuje Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych w regionach wysokiego bezrobocia ...
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu z przyjemnością informuje, iż w dniu 27.06.2024r. w Szczecinie została podpisana umowa o dofinansowanie projektu konkurencyjnego pn. Voucher zatrudnieniowy na wałeckim...
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu zaprasza do Punktu Doradztwa dla Młodzieży ....
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu informuje o zmianie godzin otwarcia Punktu Doradztwa dla Młodzieży ...