WOLNE STANOWISKO PRACY W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE W WAŁCZU - Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu
DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W WAŁCZU OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE AL. ZDOBYWCÓW WAŁU POMORSKIEGO 54, 78-600 WAŁCZ
Pracownik socjalny
Ilość stanowisk: 1; wymiar etatu: 1;
Podstawa zatrudnienia: umowa o pracę
Miejsce wykonywania pracy: Wałcz, Al. Zdobywców Wału Pomorskiego 54
1.Wymagania niezbędne:
a)obywatelstwo polskie;
b) wymagane wykształcenie:
1. posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
2. ukończone studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej;
3. do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończone studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
- pedagogika,
- pedagogika specjalna,
- politologia,
- polityka społeczna,
- psychologia,
- socjologia,
- nauki o rodzinie;
4. ukończone studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa powyżej;
c) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
d) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e)kandydat nie może być pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona czy ograniczona;
f)kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego;
g)kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;
h)prawo jazdy kat. B;
i)znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o pomocy społecznej;
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i aktów wykonawczych do ustawy;
- ustawy o samorządzie powiatowym;
- kodeksu postępowania administracyjnego;
- ustawy o ochronie danych osobowych.
2.Wymagania dodatkowe:
a)umiejętność sprawnej organizacji pracy, a także umiejętność pracy w zespole;
b)odpowiedzialność, terminowość, rzetelność, samodzielność, odporność na stres, dyspozycyjność, kreatywność;
c)dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków;
d)umiejętność redagowania pism;
e)znajomość obsługi pakietów biurowych.
3.Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a)udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
b)przygotowanie, we współpracy z odpowiednią rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
c)pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
d)zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
e)zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
f)udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
g)przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej.
h)sporządzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych;
i)kwalifikowanie kandydatów na pełnienie funkcji rodziny zastępczej.
4.Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Stanowisko związane jest z pracą przy komputerze, obsługą urządzeń biurowych. Praca w pomieszczeniach biurowych oraz w terenie m. in. w miejscu zamieszkania klienta, w środowisku rodzin zastępczych, kontakt z instytucjami zewnętrznymi w ramach pieczy zastępczej. Stanowisko wymagające samodzielności, terminowości i mobilności.
a)stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy;
b)oprogramowanie: Windows 10, pakiet MS Office oraz inne niezbędne programy;
c)środki łączności: telefon komórkowy, dostęp do sieci Internet;
d)w miejscu wykonywania pracy nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i sanitarnych.
5.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W lipcu 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wałczu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł powyżej 6%.
6.Wymagane dokumenty:
a)list motywacyjny – własnoręcznie podpisany;
b)życiorys (CV) – własnoręcznie podpisany;
c)kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp.
d)kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy);
e)dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności;
f)kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wg wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej: Ogłoszenie → nabór pracowników - informacje → kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
g)klauzula o ochronie danych osobowych wg wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej: Ogłoszenie → nabór pracowników - informacje → klauzula o ochronie danych osobowych.
Kserokopie dokumentów kandydat poświadcza własnoręcznym podpisem.
W przypadku zatrudnienia konieczne będzie dostarczenie „Zapytania o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości – Krajowy Rejestr Karny”.
7.Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR w Wałczu z dopiskiem „Rekrutacja na stanowisko: pracownik socjalny” w kancelarii PCPR Al. Zdobywców Wału Pomorskiego 54, 78-600 Wałcz lub przesłać na wyżej wymieniony adres, w terminie do 21 lipca 2025 r. (decyduje data faktycznego wpływu).
Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wałczu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (powiatwalecki-pcpr-bip.alfatv.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wałczu przy Al. Zdobywców Wału Pomorskiego 54
Z kandydatem wyłonionym w drodze naboru może być zawarta umowa o pracę w trybie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).
W wyniku analizy złożonych dokumentów – ofert, wybrane osoby zostaną zaproszone telefonicznie na rozmowę kwalifikacyjną.
DYREKTOR Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Wałczu
/-/ Roman

Rozpoczynamy realizację vouchera zatrudnieniowego
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu z przyjemnością informuje, iż w dniu 02.09.2024r. rozpoczął realizację projektu konkurencyjnego pn. Voucher zatrudnieniowy na wałeckim rynku pracy ...
- 67 258 50 66
- 67 258 50 67
- 67 258 50 68
- 67 258 50 69
- numerem telefonu komórkowego 576 846 572, pod który można też w przypadku zajętych pozostałych numerów zadzwonić lub wysłać sms ze swoim imieniem i nazwiskiem a pracownik Urzędu skontaktuje się z Państwem w tym samym dniu.
- Punkt Doradztwa dla Młodzieży pod numerem 791 690 575
Projekt pn. Vocher zatrudnieniowy na wałcekim rynku pracy pod numerem 533 497 896
1 czerwca br. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP
Ustawa prowadza obowiązkową pełną elektronizację postępowań w sprawach zezwoleń na pracę i oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi. Szczegółowe informacje pod linkiem
Kiedy możesz złożyć oświadczenie
Oświadczenie o zamiarze powierzenia pracy cudzoziemcowi możesz złożyć, jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
- cudzoziemiec, któremu chcesz powierzyć racę jest obywatelem Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii lub Ukrainy
- praca będzie wykonywana na terytorium Polski
- okres zatrudnienia nie przekroczy 24 miesięcy
- prace, które będzie wykonywał cudzoziemiec, nie dotyczą prac sezonowych (na które trzeba uzyskać zezwolenie)
- praca nie polega na pełnieniu funkcji w zarządzie firmy lub jej reprezentacji
- dzień rozpoczęcia pracy nastąpi nie później niż za 6 miesięcy od daty złożenia oświadczenia
- wysokość wynagrodzenia cudzoziemca nie będzie niższa od wynagrodzenia pracowników wykonujących pracę porównywalnego rodzaju lub na porównywalnym stanowisku.
Opłatę można uiścić przez Internet albo w banku lub urzędzie pocztowym na rachunek:
Powiatowego Urzędu Pracy w Wałczu
ul. Wojska Polskiego 41
78-600 Wałcz
Numery rachunku
Santander Bank Polska Spółka Akcyjna
59 1090 1320 0000 0001 4721 8527
Dowód wpłaty powinien zawierać następujące dane:
nazwa pracodawcy / imię i nazwisko pracodawcy;
tytuł wpłaty: OŚWIADCZENIE / ZEZWOLENIE NA PRACĘ SEZONOWĄ , imię i nazwisko cudzoziemca
Szczegółowe informacje można uzyskać w siedzibie PUP w pokój 20 lub 21 lub telefonicznie 67-258-50-66 wew.: 122 lub 142
Zezwolenie na pracę sezonową
Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
Strona WKU w Szczecinku dostępna jest po na naciśnięciu na logo MON.
Dla bezrobotnych i poszukujących pracy
Projekty skierowane do bezrobotnych i poszukujących pracy

III nabór wniosków na Voucher zatrudnieniowy

UWAGA! Kolejny nabór wniosków na Voucher zatrudnieniowy

Zakończenie realizacji projektu EFS+ II edycja

Projekt pn. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie wałeckim (III)

III nabór wniosków na Voucher zatrudnieniowy

UWAGA! Kolejny nabór wniosków na Voucher zatrudnieniowy

Zakończenie realizacji projektu EFS+ II edycja
