Punkt informacyjno-konsultacyjny

Punkt informacyjno-konsultacyjny dotyczący uchodźców z Ukrainy/Інформаційно-консультаційний пункт про біженців з України
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu uruchamia punkt informacyjno-konsultacyjny skierowany do uchodźców z Ukrainy oraz do lokalnych pracodawców i przedsiębiorców. Повітове бюро праці у Валчі відкриває...
Aktualności
Punkt Doradztwa dla Młodzieży już otwarty
Dnia 01.09.2023r. Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu w partnerstwie z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Wałczu rozpoczął realizację projektu pilotażowego pn. „Czas na Młodych" w ramach, którego został uruchomiony Punkt Doradztwa dla Młodzieży.
Dzięki dofinansowaniu ze środków Funduszu Pracy w wysokości 628.000,00zł. w okresie od 01.09.2023r. do 31.12.2024r. osoby bezrobotne i poszukujące pracy w wieku do 30 roku życia zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wałczu będą mogły skorzystać z następujących usług i instrumentów rynku pracy:
- Poradnictwo zawodowe dla każdego uczestnika projektu, w ramach którego wytyczona zostanie ścieżka aktywizacji zawodowej.
- Staże dla 7 osób na okres 3-6 m-cy, po których nastąpi zatrudnienie co najmniej na 3 m-ce częściowo subsydiowane przez Urząd (stypendium w wysokości 150% kwoty zasiłku dla bezrobotnego, refundacja kosztów opieki nad dzieckiem do 1.000,00zł./m-c, zwrot kosztów przejazdu, bon dla organizatora stażu na finansowanie jego kosztów do 500,00zł./m-c, subsydia stażowe na 3 m-ce w kwocie do 3.600,00zł./m-c).
- Szkolenia dla 5 osób połączonym z zatrudnieniem częściowo subsydiowanym przez Urząd, które ma na celu nabycie przez uczestnika projektu praktycznych umiejętności zawodowych w ramach nowych kwalifikacji zawodowych (stypendium w wysokości 150% kwoty zasiłku dla bezrobotnego, refundacja kosztów opieki nad dzieckiem do 1.000,00zł./m-c i kosztów przejazdu, subsydia szkoleniowe na 3 m-ce w kwocie do 3.600,00zł./m-c oraz premia w wysokości 1.500,00zł. każdorazowo za przepracowany przez uczestnika pilotażu pełny miesiąc, jednak nie dłużej niż przez 3 m-ce).
- Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej dla 3 osób w wysokości do 35.000,00zł. wraz z dodatkowym bonusem udzielanym w okresie pierwszych 3 m-cy po otrzymaniu dotacji lub założeniu własnej firmy w wysokości 3.000,00zł.
- Wsparcie towarzyszące dla 5 osób, które podejmą pracę po skorzystaniu z doradztwa lub pośrednictwa pracy w ramach projektu, w ramach którego otrzymają zwrot kosztów przejazdu i opieki nad dzieckiem do kwoty 1.000,00zł./m-c przez okres pierwszych 3 m-cy zatrudnienia.
- Wsparcie specyficzne dostępne dla każdego uczestnika projektu w kwocie 1.000,00zł.
- Informacja w zakresie możliwych form pomocy społecznej.
- Doradztwo psychologiczne.
- Doradztwo w zakresie edukacji.
- Doradztwo prawne i ekonomiczno-finansowe.
Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00 oraz w poniedziałek i środę do godziny 17.00. W przypadku indywidualnych potrzeb i możliwości klienta Punktu godziny wizyt będą z nim ustalane.
Ponadto pracownicy Punktu Doradztwa będą także organizować dodatkowe spotkania w Człopie, Mirosławcu i Tucznie oraz zajęcia z poradnictwa zawodowego z młodzieżą szkół średnich.
Szczegółowe informacje dotyczące projektu pilotażowego oraz realizowanych form pomocy można uzyskać w Powiatowym Urzędzie Pracy pokój nr 19 i 22 tel. 067 258 5066/69 wew. 145 i 146, adres e-mail: czas.na.mlodych@walcz.pup.gov.pl, na stronie internetowej Urzędu: https://walcz.praca.gov.pl oraz facebooku.
i pracodawców do współpracy w ich aktywizacji zawodowej
Kontakt
- 67 258 50 66
- 67 258 50 67
- 67 258 50 68
- 67 258 50 69
- numerem telefonu komórkowego 576 846 572, pod który można też w przypadku zajętych pozostałych numerów zadzwonić lub wysłać sms ze swoim imieniem i nazwiskiem a pracownik Urzędu skontaktuje się z Państwem w tym samym dniu.
- Punkt Doradztwa dla Młodzieży pod numerem 791 690 575
Zatrudnienie Cudzoziemców
W dniu 27.06.2022 r. nastąpiła zmiana rozporządzenia w sprawie wysokości wpłat dokonywanych w związku ze złożeniem wniosku o wydanie zezwolenia na pracę lub zezwolenia na pracę sezonową oraz złożeniem oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi.
Od dnia 12.07.2022 r. obowiązywać będą nowe wysokości wpłat tj. 100 zł.
Zezwolenie na pracę sezonową
Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
Programy - Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu
Wniosek o wydanie zaświadczenia
Plan Szkoleń
- Załączniki
- Plan szkoleń na 2022 rok (pdf, 1301 KB)
WKU w Szczecinku
Strona WKU w Szczecinku dostępna jest po na naciśnięciu na logo MON.
Nagłówek
Dla bezrobotnych i poszukujących pracy
Nagłówek
Projekty skierowane do bezrobotnych i poszukujących pracy
Zapraszamy osoby bezrobotne i poszukujące pracy w wieku do 30 roku życia zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wałczu do skorzystania z oferty Punktu Doradztwa dla Młodzieży ...
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu zaprasza osoby bezrobotne i poszukujące pracy w wieku do 30 roku życia zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wałczu do skorzystania z oferty Punktu Doradztwa dla...
W dniu 04.10.2023r. o godz. 10.00 zapraszamy do Urzędu Miasta i Gminy w Człopie do skorzystania z oferty Punktu Doradztwa dla Młodzieży ...
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu zaprasza osoby bezrobotne i poszukujące pracy w wieku do 30 roku życia zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wałczu do skorzystania z oferty Punktu Doradztwa dla...
Zapraszamy osoby bezrobotne i poszukujące pracy w wieku do 30 roku życia zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wałczu do skorzystania z oferty Punktu Doradztwa dla Młodzieży ...
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu zaprasza osoby bezrobotne i poszukujące pracy w wieku do 30 roku życia zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wałczu do skorzystania z oferty Punktu Doradztwa dla...
W dniu 04.10.2023r. o godz. 10.00 zapraszamy do Urzędu Miasta i Gminy w Człopie do skorzystania z oferty Punktu Doradztwa dla Młodzieży ...
Powiatowy Urząd Pracy w Wałczu zaprasza osoby bezrobotne i poszukujące pracy w wieku do 30 roku życia zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wałczu do skorzystania z oferty Punktu Doradztwa dla...